دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

آب و هواي كانادا

مهاجرت به كانادا

آب و هواي كانادا

۱۷ بازديد

مهاجرت به كانادا با توجه به مساحت پهناور و تنوع جغرافيايي و آب و هواي كانادا اگر قصد مهاجرت به سرزمين كانادا را داريد مي بايست تلاش نمائيد تمام جوانب پيرامون رو در نظر بگيريد .يك عدد از مساله با اهميت كه بايستي به آن توجه داشت و چك هاي بي نقص روي آن انجام بخشيد آب و هواست . هجرت به كانادا با توجه به مساحت پهناور و تنوع جغرافيايي و آب و هواي كانادا داراي ويژگي هاي خاصي است, ساكنين اين مملكت آب و هواي جنگل هاي باراني گرمسير تا مناطق يخ‌زده و قطبي را تجربه مي نمايند و چهار فصل به شكل قابل تفكيك ديده مي شود . 



سفر به كانادا با توجه به مساحت پهناور و تنوع جغرافيايي و آب و هواي كانادا مسافرت به كانادا با توجه به مساحت وسيع و تنوع جغرافيايي و آب و هواي كانادا دماي هوا در چمنزارهاي مناطق جنوبي استان آلبرتا ، مانيتوبا و ساسكاچوان از ۳۸ درجه سانتي گراد در فصل تابستان تا -۲۴ مرتبه در فصل‌زمستان تغيير مي كند . ونكوور و ويكتوريا در حاشيه دريا اقيانوس آرام كمترين نوسان دماي سالانه (بين بيشينه و كمينه ي دما و كمترين دما) را دارا هستند، در حاليكه بيشترين ناپايداري دما در انتاريو و كبك گزارش گرديده ميباشد كه فصل‌زمستان هاي مشقت بار و تابستان هاي گرم و شرجي را پشت سر مي گذراند . 
استان هاي لبه اقيانوس اطلس يعني نيوبرانزويك، ، نوااسكوشيا و نيوفاندلند بهار و تابستاني معتدل و دلپذير ، ولي زمستاني مضاعف سرد و طوفاني دارا‌هستند . با توجه به تنوع جغرافيايي كانادا ،بهار فصل باراني در بسياري از نقاط كانادا مي‌باشد . دماي هوا در طول روز به تدريج بالا مي رود البته شبكه هاي اجتماعي ها خنك ميباشد . 
ميانگين دماي هوا در ماه هاي مارس، آوريل و اوايل مي در حدود ۱۲ رتبه سانتي گراد بالاي صفر ميباشد . تابستان رسماً از ۲۱ ژوئن آغاز مي شود . البته براي اغلب كانادايي ها ماه هاي جولاي و آگوست فصل‌تابستان محسوب مي شود . در نصيب هاي جنوبي كانادا دماي هوا به طور معمول بالاي ۲۰ سكو سانتي گراد هست و گهگاه تايم ها به بالاي ۳۰ سكو نيز مي برسد . در فصل پائيز كه از ماه سپتامبر ابتدا مي شود، به ياور برگ- ريزان، هوا خنك مي گردد . معمولاً در اين موقع از سال باران زيادي مي بارد . 
در برخي بخش ها كانادا بخصوص در بخش ها شمالي و يا كوهستاني اين مرزو بوم بارش برف از نصفه دوم اكتبر استارت مي-شود . 
ميانگين دماي هوا در طول روز در حدود ۱۰ تا ۱۲ سكو سانتي گراد مي‌باشد . دو فصل بهار و پائيز كه در بعضي بخش ها فراوان كوتاه هستند، دلپذيرترين فصول در كانادا مي باشند چرا كه در اكثر نواحي با رطوبت كمتر، فصل بهار و پاييز گرم و آفتابي است . 
در فصل‌پاييز رنگين كماني از رنگ ها در درختان افرا در استان هاي ساحل اقيانوس اطلس ايجاد مي شود . در فصل زمستان همه مناطق، آب و هوايي سرد و يخبندان دارا هستند . دماي بعضي بخشها گاهاً به ۲۵ -درجه ذيل صفر مي برسد و اين در حالي مي‌باشد كه سواحل غربي كانادا يعني ساحل جنوبي بريتيش كلمبيا (مثل ونكوور)، به علت جريان هواي گرم و مرطوب اقيانوس آهسته ، معتدل ترين آب و هوا را داراست و به ندرت دماي زير صفر را تجربه مي نمايند . 
در طول فصل فصل زمستان دماي هوا در بيشتر نقاط سرزمين در طول روز و شبكه هاي عمومي پايين صفر است . در عمده مناطق كانادا از وسط دسامبر تا اواسط ماه مارس برف بر روي زمين ديده مي-شود . 
هر چه قدر كه ارتفاع حوزه‌ بخش اعظم باشد و يا اين كه به شمال كانادا نزديك خيس باشد، فصل زمستان هاي بهمراتب سخت تري نيز در آنجا قاضي ميباشد . 
اما يوكان با دماي – ۶۱ درجه سانتي گراد ركورددار سردترين دمايي مي‌باشد كه تا كنون در كانادا تصويب شده مي‌باشد . 
خوشبختانه جمعيت زيادي در اين بخشها معاش نمي نمايند . تعجبي ندارد كه حوزه‌ شمالي برخي استان ها و حوزه هاي شمالي، مرزوبوم سفيد شمالي North White Great((ناميده مي شود كه فصل‌تابستان (دوره بدون يخبندان) تنها ۲ ماه ارتفاع مي كشد . Prairiesاز تيم استانهايManitoba ، Saskatchewanو Alberta تشكيل شده ميباشد . بخش اعظم زمين هاي اين ناحيه صاف و بارور و براي كشاورزي ايدهآل ميباشند . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.